27-28 у м. Запоріжжя відбувся Хакатон із соціального підприємництва

Для того щоб потрапити на Хакатон, попередньо необхідно було сформувати команду і придумати ідею соціального підприємства. З цим завданням чудово справилися наші студенти: Азаренко Дмитро, Бондар Діана, Івашко Катерина, Кацюба Вікторія та Колосан Данило. Наші ідеї перемогли у попередньому конкурсному відборі і ми (Васильчук Ірина Петрівна та Слюсаренко Катерина Володимирівна) отримали запрошення від організаторів хакатону.

Хакатон проходив у межах проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за фінансової підтримки Європейського Союзу.

Організаторами виступили Український форум благодійників, Edison Space coworking, SILab Ukraine.

Що ж таке соціальне підприємництво?

Соціальне підприємництво – це бізнес, метою якого є вирішення соціальних проблем. Прибутки соціального підприємства спрямовуються головним чином на розвиток бізнесу, громадські справи чи на вирішення гострих суспільних проблем. Таке підприємство діє за всіма законами бізнесу і приносить прибуток, тому не вважається благодійною організацією.

Соціальне підприємництво динамічно розвивається в європейських країнах, вирішуючи проблеми безробіття, соціального захисту, громадського залучення тощо. Головна місія соціального підприємництва – приносити користь суспільству.

Критерії соціального підприємництва:Соціальний вплив (спрямованість на вирішення чи пом’якшення конкретної відчутної соціальної проблеми).

Інноваційність (застосування нових підходів, нових способів розв’язання як давньої, так і новопосталої соціальної проблеми).

Самоокупність і фінансова стійкість (незалежність від зовнішнього фінансування).

Тиражованість (відтворюваність моделі соціального підприємства в інших географічних і соціальних умовах).

Отже, як говорять, соціальне підприємство – це бізнес із людським обличчям.

Наші студенти запропонували два проекти:

перший – це створення мережі магазинів «Другий шанс», що будуть реалізовувати продукцію з граничними термінами реалізації, тим самим вирішуючи проблему нераціонального споживання продуктів харчування і втрати продовольства придатного до споживання;

другий – це проект «Green power of the university», спрямований на формування екологічної свідомості в учнів, студентів і просто жителів нашого міста та відповідального ставлення до навколишнього середовища.

Протягом цих двох днів ми мали змогу консультуватися з експертами з побудови фінансової моделі, продажу, маркетингової стратегії, брендингу та комунікацій. Під керівництвом менторів наші ідеї за два дні переросли у бізнес-моделі. Команди (а їх було 26) вчилися, творили, змагалися і дивували.

Така робота над ідеєю соціального підприємства наблизила кожного з учасників до запуску або масштабування соціального бізнесу.

Команди КЕІ виступили на пітчингу команд, де за 3 хвилини спробували довести, що саме їхнє соціальне підприємство найбільш інноваційне, перспективне з точки зору прибутковості й соціального впливу.

Команди-переможці отримали приз – перепустку до акселераційної програми. В на запорізькому хакатоні це стали проекти «Дві Башти» (Запоріжжя) і «Ой, всьо!» (Кривий Ріг).

Проект «Green power» був відзначений журі Хакатону та отримає підтримку компанії «Метінвест» для подальшого розвитку проекту.

Катерина Слюсаренко,
завідувач кафедри міжнародної економіки

 



« Повернутися





Інформаційні партнери