Сучасний бізнес, як ніколи, потребує свіжих ідей, а найбільш креативні з них часто народжуються на межі різних спеціальностей. Це блискуче довела команда студентів КЕІ на Гаражі Ідей у найбільшому інноваційному парку UNIT.City, м. Київ

Коворкінг було присвячено диджиталізації, питанням цифрової економіки та проблемам підприємств у цих умовах. Активну участь у заході взяли 5 студентів, що вивчають інженерію програмного забезпечення (Влад Бичок, Денис Абрамов, Валерій Конюшенко, Данило Кушнірук та Ярослав Копійка), 4 студенти зі спеціальності «Фінанси, банківська справа та страхування» (Дарина Ободець, Анастасія Запорожець, Кристина Іконнікова, Дмитро Шумаков), а також студент, що навчається на спеціальності «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність» Михайло Костішин.

Захід був організований відомим агрохолдингом «МХП» на платформі UNIT.City. Idea Garage — івент, на якому ідеї перетворюються на стартапи та збираються перші прототипи. Місце, де незнайомці об’єднуються в команди, стають друзями і партнерами.

У заході разом зі студентами взяли участь декан ФОФІТ, к.е.н. Ірина Іванівна Максимова та заступник завідувача кафедри фінансів, банківської справи і страхування, к.е.н., доцент Анатолій Анатолійович Супрун.

Невеличкий екскурс. В основу заходу Idea Garage покладені концепції кейс-методу та мозкового штурму. Мета заходу – розв’язання актуальних задач у сфері українського бізнесу в широкому спектрі. Однією з інтерактивних методик, що набула популярності у Великобританії, США, Німеччині, Данії та інших країнах, стала Case study (кейс-метод, метод аналізу ситуацій), розроблена англійськими науковцями М. Шевером, Ф. Едейем і К. Єйтс. Саме їй у світовій практиці відводиться важливе місце для вирішення сучасних проблем у навчанні.

Вперше кейс-метод був застосований у 1910 р. при викладі управлінських дисциплін у Гарвардській бізнес-школі, який добре відомий інноваціями, а в Україні цей метод став поширюватись тільки у другій половині 90-х років ХХ ст. як пізнавальна акселерація у процесі вивчення природничих наук. Застосування кейс-методів, як правило, розглядається як суто навчальна технологія, але зважаючи на універсальність та ефективність, технологія набирає усе більшого застосування в практичній діяльності.

В організаторів і інвесторів є план розширення практично-інноваційної діяльності на території комплексу, який об’єднуватиме ряд бізнес-інкубаторів, приміщень для коворкингу, зону проживання та відпочинку учасників інноваційних проектів у різних сферах забезпечення агробізнесу та сталого розвитку на базі корпорації, територію корпоративного університету.

Учасники були приємно вражені ландшафтом центру, приміщеннями, оформленими в стилі хай-тек, облаштованим на території специфічним кафе, технічним оснащенням центру і гостинністю організаторів. Зокрема, учасникам було запропоновано на вибір кейси в таких напрямах, які передбачали застосування рішень ІТ:

• реклама та супровід-продаж, в тому числі у зовнішньоекономічній діяльності;
• оптимізація логістики в постачанні та збуті;
• оптимізація формування страхових запасів сировини для виробництва;
• переробка та утилізація відходів агровиробництва в тваринництві;
• очищення біогазу з метою його використання для потреб енергозабезпечення;
• способи накопичення теплової та електричної енергії;
• контроль за вчасністю надходження товару в торговельні мережі.

На заході були присутні менеджери підприємства за всіма напрямами (ментори), які поставили завдання дуже швидко, професійно і зрозумілою мовою (так, що зміст був доступний тим, хто ніколи в житті не перетинався з агробізнесом). Після постановки завдань були сформовані групи за напрямами, до яких могли увійти всі бажаючі, але з лімітом не більше 10 осіб у групі. Групі надавалося дві години для розробки ідей вирішення проблеми та формування презентації. Попри те, що наші студенти не є фахівцями в сфері агробізнесу, вони генерували три ідеї щодо можливостей розв’язання проблем.

Детальніше про захід – з вуст учасників

Влад Бичок, староста групи ІПЗ-18-1:

— Мы поехали в красивый и приветливый город Киев. После прогулки мы попали в настоящую сказку под названием «Unit.Citi». Unit.Citi – это место, где есть всё для интеллектуального развития человека. Мы познакомились с представителями корпорации МХП и с разными командами, которые развивают множество проектов, завели полезные и интересные знакомства, научились за 2 часа развивать свою идею, подкреплять её фактами и подавать её с правильной стороны. Это была незабываемая поездка, пропитанная яркими эмоциями, незабываемыми воспоминаниями и интересными знакомствами. Спасибо большое!»

Ірина Іванівна Максимова, декан ФОФІТ:

— Я дуже задоволена заходом і пишаюсь нашими студентами. Програмісти та фінансисти блискуче проявили себе за 4-годинний інтенсивний мозковий штурм, а також представили власне бачення кейсів. Влад Бичок та Абрамов Денис виступили з презентаціями — це класний досвід і в майбутньому ми плануємо й надалі брати участь у таких заходах, більше того, студенти надихнулися провести подібний коворкінг на території рідного КЕІ.

Анатолій Анатолійович Супрун, доцент:

— Цінність кейс-методу полягає в тому, що він одночасно відображає не тільки практичну проблему, а й актуалізує певний комплекс знань, який необхідно засвоїти при вирішенні цієї проблеми, а також вдало поєднує навчальну, аналітичну і виховну діяльність, що, безумовно, є діяльним і ефективним у реалізації сучасних завдань системи освіти. Досвід отриманий в процесі даного заходу дозволяє сформувати наступні висновки:
*відвідування заходів такого типа викладачам разом зі студентами має стати обов’язковим по мірі можливостей;
*досвід заходу показує, що для проведення занять за кейс-методом, не потрібно чогось надзвичайного, і подібні заходи можна проводити і в інституті, ретельно їх спланувавши;
*подібні кейси варто розробляти за різними напрямами, різних спеціальностей. Також доцільно розробляти міждисциплінарні кейси і залучати студентів з різних спеціальностей. Зокрема, в даному випадку команда складалася зі студентів спеціальностей «Фінанси, банківська справа та страхування», «Інженерія програмного забезпечення», «Підприємництво, торгівля та біржова діяльність».

Кристина Іконнікова, студентка групи ФБС-18-1:

— Цієї п’ятниці ми командою Криворізького економічного їздили до Києва на дуже крутий захід «Idea Garag» від Unit.City, де ми змагалися з різними командами. Нам надали змогу обрати різні кейси з різними проблемами, які потрібно було вирішити, як умова вигідніше для компанії. Наша команда змагалась із різними бізнесменами, власниками великих ІТ-компаній. Ми отримали безцінний досвід, який знадобиться нам у майбутньому для створення свого бізнесу».

Анастасія Запорожець, студентка групи ФБС-16-1:

— Поездка мне очень понравилась, море впечатлений от мероприятия, очень рада, что поехала. Спасибо огромное.

Таким чином, треба визначити, що застосування кейс-методів з одного боку, стимулює індивідуальну активність студентів, формує позитивну мотивацію до навчання, зменшує пасивних і невпевнених у собі студентів, забезпечує високу ефективність навчання і розвитку майбутніх фахівців, формує певні особистісні якості і компетенції, а з другого, дає можливість самому викладачу самовдосконалюватись, по-іншому мислити й діяти та оновлювати власний творчий потенціал.

Цілком ймовірно найближчими роками ситуативна методика стане домінуючою. Але вже в наш час у її розвитку спостерігається поєднання накопиченого міжнародного досвіду з національною методичною специфікою. Розробка і впровадження подібних навчальних тренінгів може стати в нагоді при проведенні профорієнтаційної роботи.

Проводити заходи подібного типу доцільно із залученням практиків



« Повернутися





Інформаційні партнери