Усі ви, звичайно, знаєте, що наш інститут плідно співпрацює з польським університетом «Академія Полонійна» у місті Ченстохова.

У рамках цієї співпраці викладачам кафедри іноземних і ділової української мов було запропоновано стажування, яке відбулося з 21 травня по 2 червня. У програмі стажування були запропоновані заняття з курсу польської мови і культури. Викладачі кафедри Ірина Базаренко і Олена Гушко, які з листопада 2017 року розпочали вивчати польську мову на курсах при нашому інституті, були надзвичайно здивовані і щасливі скористатися нагодою і продовжити навчання у мовному середовищі.

Програма стажування педагогів-філологів була спрямована на здобуття ними відповідної кваліфікації, яка надаватиме їм право викладати польську мову в українських навчальних закладах. У разі зацікавлення українським інститутом ввести польську мову як факультативну, або ж отримати спеціалізацію з поглибленого вивчення польської мови, Академія Полонійна сприятиме створенню оптимальних умов для здійснення відповідної перепідготовки викладачів, рекомендованих школою і затверджених польською стороною.

Викладачі пройшли перший етап програми стажування і отримали сертифікат володіння польською мовою на рівні B1. Попереду чекає старанна робота над удосконаленням розмовних навичок, розумінням граматичних структур і поповненням лексичного запасу польської мови. Наступного року викладачі сподіваються отримати можливість продовжити програму стажування для відповідного практичного втілення здобутих умінь і навичок у встановлених навчальних закладах.

Знання українськими студентами польської мови сприятиме поширенню базового доступу до освіти в Польщі та Європі та створенню все більш сприятливих умов для долучення молоді до діючих європейських програм.

Ми звернулися до них із проханням поділитися своїми враженнями. Ось, що вони розповідають:

«Подорож до Польщі була довгою, але цікавою і не надто обтяжливою. Спочатку ми доїхали потягом до Львова, а потім на Інтерсіті до Перемишля. На жаль, на наступний Інтерсіті до Ченстохова ми вже не встигали і тому вирішили скористатися автобусом до Катовіц, а потім доїхали електропоїздом до Ченстохова. Таким чином у Ченстохові ми були о 23:00, де нас зустрічали представники Академії професор Войчех Подлецький і пан Андрій Галайдін. Вони довезли нас до місця нашого мешкання – гуртожитку академії. Номер, у якому нас поселили, нам дуже сподобався – було чисто, акуратно і затишно.
Наступного ранку до нас завітала наша координатор, доктор Малгожата Рабенда. Вона повела нас на екскурсію по місту. Спочатку ми спрямували до головної святині усієї Польщі – монастиря Ясна Гура, що знаходиться у центрі міста. Дорогою пані Рабенда розповідала нам про історію міста і показувала визначні пам’ятки. На території монастиря на нас чекав професор Подлецький. Він показав нам головні святині монастиря. А потім ми піднялися на вершину головної башти і побачили цілу панораму міста з висоти пташиного польоту.

Після відвідування музеїв на Ясній Гурі ми пішли на обід до місцевої їдальні, де скуштували традиційні польські потрави: «пірогі» (вареники із сиром і картоплею, які чомусь називаються «руськими») і «бігос» (тушкована капуста з м‘ясом). Після обіду ми пішли до центру міста через парк Сташица до Алеї Святої Діви Марії. Там на центральній площі пані Рабенда посадила нас у туристичний автобус під назвою «Лондинчик» і ми вирушили на екскурсію на двоповерховому автобусі та оглянули цікаві місця Ченстохова. Ми дуже вдячні пані Рабенді за те, що представила нам своє рідне місто.

Наступного дня, у понеділок, розпочалися заняття. В цей же день, в обід відбулася зустріч із ректором академії, професором Анджеєм Кринським. Ректор запросив нас до свого кабінета, дуже просторого, світлого і затишного. Перше, що впадало у вічі, спільна фотографія з представниками нашого інституту, зроблена під час квітневої конференції. Крім нас, на цій зустрічі були присутні: наша координатор – доктор Рабенда, декан, особистий секретар ректора і канцлер академії. Зустріч протікала у приємній, невимушеній атмосфері. Пан ректор дуже привітно розпитував нас про нашу подорож до Польщі, поцікавився, чи задоволені ми умовами проживання в гуртожитку, давав поради щодо методів вивчення польської мови. Потім нас запросили на обід, після якого ми вирушили на екскурсію в Ольштинський замок разом із професором Подлецьким, який викладав мовлення. То було перше знайомство із замками Польщі.

Згідно плану кожного дня з 9-00 до 17-00 год. ми мали писання, читання, говоріння і культуру польської мови. Крім того, нас підключили до мовної платформи, за допомогою якої ми мали можливість проходити уроки польської мови увечері самостійно.
Заняття з письма та читання проводила доктор Малгожата Рабенда. Ми писали твори на різні теми, навчалися читанню, правильній вимові, аналізу тексту. Ставлення до занять було дуже серйозним, так як результатом нашого стажування повинен був стати іспит і ми старанно до нього готувалися.
Заняття з культури Польщі проводила доктор Дорота Ордак. Ми дізналися багато цікавих фактів з історії та культури Польщі. Завдяки нашому викладачеві познайомилися з видатними особистостями зі світу польської музики, образотворчого мистецтва, літератури і кіно.

Деякі заняття з говоріння і культурі були організовані професором Подлецьким у вигляді екскурсій до замків, розташованих на території Краківсько-Ченстоховської височини або Юри Краковсько-Ченстоховської, як її називають поляки. Юра – один із найпривабливіших туристичних районів Польщі. Її прекрасний ландшафт має один характерний елемент – руїни середньовічних фортець. Завдяки нашому викладачеві нам пощастило відвідати три замки: в Ольштині, Боболіце і Огродженце і побачити руїни замку в Мирові. Всі вони знаходяться в прекрасних місцях, де природа вражає своєю красою і величчю. Найбільше враження на нас справив Замок в Огродженце, який є місцем екранізації багатьох історичних фільмів, наприклад, таких як: «Помста» та «Яносік».

Не вистачить слів, щоб описати свої враження – потрібно побачити все на власні очі.
В останній навчальний день уранці ми успішно склали іспит, який, по правді сказати, був досить складним, якщо врахувати досить недовгий термін нашого перебування в Польщі. А після обіду відбулося урочисте вручення сертифікатів.

Хочеться висловити подяку ректорові Академії Полонійної в Ченстохові та її співробітникам за надану можливість випробувати свої знання на практиці, отримати новий заряд бадьорості й мотивацію до вивчення польської мови, а також познайомитися з культурою і традиціями Польщі і поляків.
Сподіваємося, що подорож до Ченстохова не була останньою і ми ще матимемо можливість продовжити спілкування з польськими колегами у майбутньому».