ШАНОВНІ КОЛЕГИ!

«Круглий стіл» із професором Р.Шереметою відбудеться 5.06.2019
з 10:00 до 11:30 в ауд. 106 навчального корпусу № 2
(вул. Медична, 16)

Д-р Роман Шеремета є професором Школи Менеджменту ім. Везерхеда університету Кейс Вестерн Резерв і науковим співробітником Економічного Наукового Інституту США та Всесвітньої Організації Праці. Він отримав ступінь доктора філософії (PhD) в економіці в університеті Пердью. За свою наукову роботу, Шеремета отримав багато міжнародних нагород, в тому числі наукову премію імені нобелівського лауреата Вернона Сміта, гранди Національного Наукового Фонду США та Інституту ім. Макса Планка, був визнаний кращим економістом України в світі за версією видання Forbes-2015 та кращим молодим економістом світу згідно з рейтингом IDEAS-2018. Входив до складу редколегій таких міжнародних журналів, як Journal of Economic Psychology, Games, та Journal of Economic Behavior and Organization. Автор понад 80-ти наукових статей і монографій у галузях експериментальної економіки, теорії ігор, поведінкової економіки, вирішення конфліктів, організації промисловості та мотивації праці. Результати його досліджень опубліковані в провідних світових наукових журналах з економіки, бізнесу, психології та політики, а також в різних популярних засобах масової інформації, таких як Wall Street Journal, Forbes, Science Daily та інші.

Є можливість обговорити актуальні проблеми сучасної економіки, діяльності вищої школи

Для студентів і викладачів/професорів

1) Фактори економічного розвитку

Ми розглянемо як класичні фактори (природні ресурси, продуктивність праці, капітал) і неокласичні фактори (технологічний прогрес, підприємництво), що впливають на економічний розвиток країн. Також ми розглянемо нові теорії економічного розвитку, які базуються на інституційних факторах (державне управління, політична система) та соціальних факторах (цінності, культура, релігія). Буде зроблено порівняльний аналіз книги Аджемоглу та Робінсона (2012) «Чому нації занепадають» та книги Шеремети та Романенко (2017) «Реформація: успіх Європи і шанс для України».

2) Сучасні методи економічного аналізу

Економічні дослідження спрямовані на виявлення причинно-наслідкових зв’язків, а не лише кореляцію. Для виявлення таких зв’язків науковці використовують теоретичний, емпіричний (статистичний) та експериментальний методи. Ми обговоримо переваги та недоліки цих методів, і розглянемо, як ці методи використовуються, для того щоб дізнатися, як освіта впливає на зарплату, як релігія пов’язана з добробутом країни, як заохотити донорів, щоб вони давали більше грошей, тощо. Також ми обговоримо найсучасніші методи економічних досліджень, такі як: виробничі експерименти, нейроекономіка, біологічні дослідження економічної поведінки та ін.

3) Використання експериментів в економіці: сучасні тенденції

— які сучасні методи економісти використовують для виявлення причинно-наслідкових зв’язків?
— у чому полягає особливість експериментального методу?
— що таке нейроекономіка і виробничі експерименти?

Ми дамо відповіді на ці та інші запитання, а також поговоримо про те, як освіта впливає на зарплату?
— як релігія пов’язана з добробутом країни?
— як заохотити донорів, щоб вони давали більше грошей?

4) Поведінкова економіка

Що таке поведінкова економіка? Які методи дослідження використовують поведінкові економісти? Як уряди різних країн використовують результати цих досліджень? Хто з поведінкових економістів отримає наступну Нобелівську премію? Ми дамо відповіді на ці та інші запитання, а також, базуючись на результатах досліджень поведінкових економістів, ми поговоримо про те:

— як заохотити донорів, щоб вони давали більше грошей?
— що зробити для того, щоб працівники були задоволені своєю зарплатою?
— як мотивувати людей до заощадження?
— як мотивувати людей займатися спортом?

5) Система вищої освіти в США

Основна мета університету – навчити цінностям і допомогти студенту сформуватися як особистість. Для цього система вищої освіти повинна бути побудована на певних принципах:

— самостійність – децентралізація на всіх рівнях (університет, департамент, професор, студент);
— еластичність – гнучка система, в якій студенти обирають, коли брати класи, професори обирають, коли викладати;
— зворотній зв’язок – оцінка та відповідальність за свою роботу;
— конкуренція – просування по кар’єрі і заробітна плата ґрунтуються на об’єктивних фактах;
— вільнодумство – вільне обговорення будь-яких питань, створення студентських організацій. Ці принципи повинні бути фундаментом для реформування університетів України.

Для викладачів/професорів

6) ранжування університетів, журналів і професорів у світі:

— які агенції проводять ранжування університетів, журналів і професорів у світі?
— які критерії враховуються?
— чому українські університети та науковці займають низькі позиції у світі?
— як покращити рейтинг університетів і професорів?

Ми дамо відповіді на ці та інші запитання.

7) Як підняти рейтинг українських університетів:

— як проводиться ранжування університетів у світі?
— що потрібно робити для того, щоб підняти рейтинг університету?
— як налагодити систему стимулів, фінансування науки та міжнародну співпрацю?

Ми дамо відповіді на ці та інші запитання.

8) Як публікуватися у престижних міжнародних журналах?

Доктор Роман Шеремета поділиться своїм досвідом редактора та члена редколегій провідних міжнародних журналів, таких як: Journal of Economic Psychology, Games та Journal of Economic Behavior and Organization.

Будуть обговорюватися й інші питання.

11.30-12.00 кофе-пауза (кафетерій, 1 поверх)
12.00-13.30 – відкрита лекція професора Р. Шеремети для студентів КЕІ КНЕУ та інших ЗВО Кривого Рогу – відкритий освітній простір КЕІ (2 поверх, лаунж-зона):
— лекція;
— відповіді на запитання студентів.
13.30 – фотографування (фойє корпусу № 2, головний вхід).



« Повернутися





Інформаційні партнери